W sharanie przewidziny byl aku zarowno i 70 Ah i 100 Ah. Zaleznie jak im si echcialo czy od wyposazenia czy jak. Tego nikt nie wie. Czasami nawet jest po d siedzneiem dodatkowy aku. niby od webasto ale nie ma ogrzewania psotojowego tylko dogrzewanie w czasei pracy silnika i tez mozna spotkac taki aku. Nowe autka passki itp maja tez aku po 74 Ah ale altek ma moc 140 A a nawet sa co maja po 180 A. Kiedys tez byly diesle i tez siedzialy tam akumulatory pod 70Ah i altki byly po 70 lub 90A. Tak wiec jak widac moc alternatora i wielkosc akumulatora nie jest powiazana ze soba. Raczej to co bedziemy w aucie uruchamiac czyli np w zime podgrzewania szyby przedniej i tylnej, grzane siedzenia. Czasami sa systmy quick heat czyli tak agrzalka w tunelu nawiewu itd itd. Dzis to jzu standard pelna elektryka navi czy inne wodotryski co ciagnie sporo pradu. DO tego jest potrzebny mocny altek.
A tak akumulator z firmy Optima co ma pojemnosc 40 Ah ale prad wiekszy jak z 80 Ah akumulatora tradycyjnego to co mialby byc przeladowany?? Spokojnei taki aku odpala dizsiejszego diesla lepiej jak taki bosch silver 74 Ah. Co z innymi akumulatorami np zasadowymi. Koleg amial taki aku u siebie w aucie ponad 8 lat a kupil go juz uzywanego pare ladnych latek. Optima tez wytryzmuje 10 do 15 lat tyle ze kosztuje niestety po 700 zl.
A tak akumulator z firmy Optima co ma pojemnosc 40 Ah ale prad wiekszy jak z 80 Ah akumulatora tradycyjnego to co mialby byc przeladowany?? Spokojnei taki aku odpala dizsiejszego diesla lepiej jak taki bosch silver 74 Ah. Co z innymi akumulatorami np zasadowymi. Koleg amial taki aku u siebie w aucie ponad 8 lat a kupil go juz uzywanego pare ladnych latek. Optima tez wytryzmuje 10 do 15 lat tyle ze kosztuje niestety po 700 zl.
Komentarz